Tuesday, April 02, 2013

Tindakan Tukar Kerajaan Yang Ada Rekod Cemerlang Merugikan Rakyat


KUALA PENYU, 2 April – Ketua Wanita UMNO Beaufort, Datuk Azizah Mohd Dun berkata, sekiranya rakyat berniat untuk menukar kerajaan yang mempunyak rekod cemerlang maka ianya akan merugikan negara dan rakyat sendiri.

Ujarnya yang juga merupakan Menteri Pembangunan Masyarakat dan Hal Ehwal Pengguna Sabah, rakyat tidak harus memperjudikan kesejahteraan dan masa depan negara kepada sebuah kerajaan baru yang belum pasti mampu mentadbir dengan baik seperti apa yang telah dibuktikan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) selama ini.

“Kerajaan yang ada sekarang mempunyai rekod pentadbiran yang cemerlang dan telah berjaya membangun negara serta sentiasa prihatin untuk menjaga kebajikan rakyat secara berterusan. Kerajaan BN menunaikan tanggungjawab terhadap semua penduduk tanpa diskriminasi. Biarkan rakyat itu tidak menyokong kerajaan namun bantuan tetap dihulurkan tanpa ada sebarang rasa pilih kasih.

“Justeru itu kita tidak perlu tukar kerajaan kerana ianya adalah satu tindakan yang amat merugikan negara dan dikhuatiri kesejahteraan yang kita nikmati selama ini akan tergadai,” katanya pada program Jelajah Salam Sayang Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Beaufort di Tadika Pen Yu Kg Sungai Labuan, di sini baru-baru ini.

Turut hadir, Pemangku Ketua UMNO Bahagian Beaufort, Isnin Aliasnih, Ketua Daerah Kuala Penyu, OKK Raymond Insi, KDM Sitompok Jumat Isnin dan Ketua Penerangan Wanita UMNO Beaufort, Munah Jikri.

Tambah Azizah, beliau masih amat yakin bahawa rakyat khususnya di negeri Sabah masih sayangkan BN dan akan memberi mandat yang lebih besar kepada BN untuk terus mentadbir negara ini berdasarkan penerimaan rakyat terhadap BN semakin meningkat.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Klias berkata, rakyat telah menilai bahawa kerja yang dilaksanakan BN bertambah baik sejak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menerajui pemerintahan.

“Kita mempunyai pemimpin yang baik dan sayangkan rakyat. Rakyat memerlukan pemimpin yang bijak mentadbir negara dan tahu menjaga kepenting rakyat. Kita mahu pemimpin yang sentiasa mendengar denyutan nadi rakyat yang telah menjadi agenda utama BN di bawah pimpinan Perdana Menteri.

“Oleh itu, saya amat yakin, kita di Sabah masih terus setia dan akan terus menyokong BN. Hanya bersama BN Sabah akan terus membangun dengan lebih pesat,” katanya.
 
 
Sumber: Online

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...