Wednesday, April 17, 2013

Parlimen Sepanggar: PKR Tarik Diri Lawan @DatukJumat di Sepanggar? #PRU13

Pengumuman calon Parlimen dan DUN di Sabah diantara yang lewat diumumkan. Sabah adalah eposit tetap bagi BN, namun, pembangkang dari KL sudah kerap kali turun ke Sabah untuk dapatkan undi orang Sabah kononnya bagi mencukupi kerusi untuk menubuhkan kerekaan campuran pakatan.

Orang Sabah bukan untuk diperbodohkkan, semasa nakkan undi, barulah Anwar dan konco-koonconya turun ke Sabah jenguk pengundi, tapi, bila mereka senang, muka pengundi ini dibiarkan begitu sahaja.

Muka baru dan lama bakal membariskan nama-nama pemimpin di Sabah. menariknya calon Parlimen Sepanggar yang sebelum ini diberikan kepada parti komponen BN diberikan kepada UMNO untuk mewakili BN. Kedengarannya Anwar dan konco-konconya termauk Yong Teck Lee tidak senang dengan pengumuman ini. Harapan mereka agar BN meletakkan calon selain UMNO tidak kesampaian.

Calon BN bagi Parlimen Sepanggar Datuk Jumat Hj Idris adalah calon yang terbaik untuk mengembalikan kemenangan BN di sini. Eric Majimbun dikatakan tidak berani menentang BN atas situuasi ini. Anwar mula mencongakkan strategi lain disebabkan pencalonan Datuk Jumat.

Yong yang pada mulanya mahu menepatkan diri di Parlimen ini dikatakan akan berubah angin dan tempat di atas perkembangan ini. Yong yang diketahui sebagai YB Oranng kahwin (MUNCUL ketika majlis kahwin sahaja...) dikatakan tidak berani menempatkan diri di sini.

Datuk Jumat yang dikenali sebagai Pemimpin akar Umbi yang berjiwa rakyat semakin hari semakin mendapat perhatian bukan sahaja diperingakt negeri malahan di peringkat Nasional.

Apa yang pasti, BN telah melunaskan janjinya, tinggal calon untuk membawa imej baik demi kemenangan BN di Sabah!

BN TATAP!!!
Sumber: Jomo

1 comment:

  1. Secara peribadi saya kenal Dtk Jumat Idris,tiada istilah Dtk Eric Majimbun takut bertanding MP Sepanggar,Dtk Eric Majimbun turun ke DUN hanyalah menyahut permintaan rakyat Inanam yang berkehendakan khidmatnya kepada masyarakatnya kerna teradisinya memang keluarga Majimbun adalah pemimpin masyarakat Inanam bermula daripada mendiang ayahnya,90% KDM,60% Cina dan 30% DUN N13 Inanam adalah penyokong kuat Dtk Eric Majimbun,PRU12 beliau memperolehi 16,884 jumlah undi MP Sepanggar, PRU13 ini dilihat dia tidak mempunyai masalah memenangi N13 Inanam. Bagi Dtk Jumat Idris peluang adalah 50-50, kalau pembangkang bersatu besar kemungkinan BN akan kalah, tetapi oleh kerana pembangkang tidak bersatu maka Dtk Jumat Idris ada peluang menang dengan majoriti 4,000 lebih undi Navy Sepanggar...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...