Saturday, April 27, 2013

Labuan: PAS Labuan Boikot Anwar #PRU13

Labuan: Ketiadaan pemimpin PAS pada ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam, menimbulkan persoalan kepemimpinan parti itu kecewa calon parti itu, Hadnan Mohamad diminta berundur bagi memberi laluan kepada calon PKR.

Dalam ceramah di Kampung Patau-Patau dekat sini, selain Hadnan yang juga Ketua Penerangan PAS Labuan, turut tidak kelihatan Yang Dipertuanya, Hamir Zahari.

Difahamkan, pemimpin serta ahli akar umbi PAS Labuan masih terkilan dengan keputusan kepemimpinan pakatan pembangkang yang meminta Hadnan memberi laluan kepada calon PKR, Tan Sri Ibrahim Menudin walaupun pencalonannya dipersetujui PAS Pusat terlebih awal.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini, Ibrahim yang juga calon PKR kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bongawan, Sabah akan berdepan satu lawan satu dengan calon Barisan Nasional (BN), Rozman Isli.

Dalam ucapannya, Anwar yang juga Penasihat PKR mendakwa, isu berhubung pengagihan kerusi dalam pakatan pembangkang sudah diselesaikan.

“Masalah berkaitan calon PAS (Parlimen Labuan) sudah selesai. Jadi, saya minta semua penyokong pakatan mengundi calon PKR (pada hari pengundian 5 Mei ini),” katanya.
Sumber: BHarian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...